Menüü

Foolhape on emadele olulisim vitamiin

Miks on foolhape nii tähtis?

Foolhape on emadele olulisim vitamiin ja tulevaste emade foolhappevajadus suureneb märgatavalt. Kui enne rasestumist on foolhappevajadus umbes 400 µg, siis raseduse ajal kasvab see 600 µg-ni. See on 50% tõus!

Tavaliselt toidust saadavast foolhappest ei piisa. Foolhape kuulub B-rühma vitamiinide hulka. Foolhape on väga mitmekülgne: ühelt poolt aitab ta kaasa rakkude jagunemisele ja uute rakkude tekkimisele, teisalt toetab vere moodustumist ja aju arengut.

Head foolhappeallikad

Lehtsalat, köögiviljad (nt brokoli), tomatid, kartulid, munad, liha ja täisteratooted sisaldavalt rohkelt foolhapet. Foolhape on aga väga tundlik. Kuumus, valgus ja hapnik hävitavad selle pea täielikult ning muudavad toimetuks. Raseduse ajal on peaaegu võimatu vaid toidust vajalikus koguses foolhapet kätte saada. Et katta suurenenud foolhappevajadus, peaks lapseootel naine sööma päevas u 20 kg brokolit.

Seetõttu on foolhappega rikastatud toidud ja toidulisandid, nagu HiPP Mama, selles tundlikus eluetapis emale ja lapsele äärmiselt olulised. Kõigele lisaks kasutab keha foolhappe väga kiiresti ära, eriti kui oodatakse kaksikuid või mitmikke või kui raseduste vahe on olnud lühike. Soovitame alati, ja mitte ainult raseduse ajal, oma foolhappe manustamist jälgida. Varud peavad olema piisavad juba enne rasestumist!

Rasestuda soovivatel naistel on oluline saada piisavas koguses foolhapet juba enne, kui nad rasedusest teada saavad.

Puudusest tingitud sümptomid

Foolhappepuudus põhjustab väsimust ja kurnatust. Äärmuslikel juhtudel võib see põhjustada lapse väärarengut, näiteks nn lõhestunud selga – neuraaltoru mittetäielikust sulgumisest tingitud arenguhäiret. Foolhappepuudus võib põhjustada ka jänesemokka ja suulaelõhet. Seetõttu on foolhappe manustamine embrüo staadiumis (raseduse esimesel trimestril) eriti tähtis.