Menüü

Miks vajab Teie laps seitse korda rohkem D-vitamiini?

Lapse esimene sünnipäev on tema arengu tähtis verstapost. Teie väikseke hakkab aktiivselt ümbritsevat maailma avastama. Aga isegi kui Teie laps on hea isuga, on ta siiski väikelaps, mitte väike täiskasvanu. Seetõttu on eakohane toitumine kuni lapse kooliikka jõudmiseni väga tähtis. Tugevate luude arenguks vajab Teie laps seitse korda rohkem D-vitamiini kui Teie.

Kaltsium ja D-vitamiin on olulised, sest nad tugevdavad luid.

Kaltsium on tähtis luude alusmaterjal. D-vitamiin on oluline luude ja hammaste normaalseks arenguks ning immuunsüsteemi tugevdamiseks, mis areneb täielikult välja alles kolmandaks eluaastaks. Peale D-vitamiini aitavad immuunsüsteemi tugevdada A- ja C-vitamiin.

Kuigi meie keha suudab ise D-vitamiini toota, võime päikese käes viibides aidata D-vitamiini sisaldust suurendada. See ei ole aga alati, eriti talvekuudel, võimalik ja seetõttu on teised D-vitamiini allikad samuti olulised. On vaid mõni toit, mis varustab meie keha piisavalt selle vajaliku vitamiiniga. Teoreetiliselt peaksid lapsed, kes päikese käes ei viibi, sööma päevas 10–12 muna, 1 kg šampinjone, 1,5 kg juustu ja üle 125 g lõhet.

* kg kehakaalu kohta

Mis aitab kaasa tugevate luude arengule?

D-vitamiini ja kaltsiumi sisaldava toidu söömine: kaltsiumi omandamiseks tuleks tarbida näiteks spinatit või brokolit ning D-vitamiini saamiseks rasvast kala.

Treenimine ja lihaste tugevdamine, näiteks laste võimlemine. Peale õige toitumise aitavad luid tervena hoida treenimine ja lihaste tugevdamine.

Väljas mängimine: välimängud, nagu kull ja keks, või pallimängud. Väljas värskes õhus ja päikese käes mängimine ei ole lastele mitte ainult lõbus, vaid aitab kaasa ka tervete luude arengule. Kui Teie laps mängib õues, veenduge, et ta nahk on päikese eest kaitstud.

Hiljutine uuring on välja toonud ka eri aastaaegade mõju. Uuringust selgus, et lapsed said piisavas koguses D-vitamiini vaid suvel, sest üle 90% vitamiinist toodetakse nahas ja vaid 5–10% imendub toidust.